- Nový Jaguar I-TYPE 6 je historicky nejmodernější a nejúspornější elektrický závodní vůz značky Jaguar vyvinutý s cílem vyhrát ABB FIA Formula E World Championship 2023.
- Lehčí, výkonnější a rychlejší, Jaguar I-TYPE 6 dosahující maximální rychlosti až 322 km/h stanoví nová výkonnostní měřítka na poli elektrických závodních vozů.
- Vůz primárně využívá brzdění pomocí rekuperace – konvenční brzdy na zadní nápravě už nadále používány nebudou.
- Technologie vyvinuté pro tento model podpoří budoucnost značky Jaguar, která se od roku 2025 změní na výrobce moderních a luxusních elektrických automobilů.
- Zcela nové asymetrické zbarvení navržené kreativním týmem značky Jaguar propůjčuje závodnímu vozu postavenému pro éru třetí generace tohoto šampionátu novou výraznou identitu a pro každého z jezdců vytváří unikátní automobil.
- Po loňském historicky nejvyšším bodovém zisku ve Formuli E budou i nadále v týmu Jaguar TCS Racing působit jezdci Mitch Evans a Sam Bird.
- Tým Jaguar TCS Racing vstupuje do deváté sezóny s tříhvězdičkovou environmentální akreditací FIA, které představuje nejvyšší možné hodnocení a zároveň dokládá závazek týmu k udržitelnosti.
- Následující sezóna přivítá nového partnera, k týmu se připojí společnost Wolfspeed jako oficiální partner pro výkonové polovodiče.
- Tým zahájí novou sezonu 14. ledna 2023 v Mexico City, kde se pojede první z celkem 17 závodů pořádaných ve 12 městech.
Tým Jaguar TCS Racing dnes odhalil závodní vůz Jaguar I-TYPE 6 navržený pro šampionát ABB FIA Formula E World Championship 2023 představující inovativní plně elektrickou kategorii motoristického sportu, která vstupuje do éry třetí generace.
I-TYPE 6 je nejmodernější a nejefektivnější elektrický závodní automobil značky Jaguar v historii. Jde o první závodní vůz FIA Formula E využívající elektromotor umístěný u přední i zadní nápravy, kdy přední elektromotor poskytuje výkon rekuperace až 250 kW a zadní až 350 kW. Ve srovnání s druhou generací soutěžních vozů je celkový výkon rekuperace dvojnásobný a díky tomu již není nutné používat konvenční brzdy na zadní nápravě.
Od ledna 2023 přinese éra třetí generace závodů Formula E rychlejší a vzrušující souboje kolo na kolo na městských tratích po celém světě. Třetí generace závodního vozu Jaguar Formula E je průkopníkem špičkových technologií a stanovuje nová výkonnostní měřítka: Je o 74 kg lehčí a o 100 kW výkonnější než její předchůdci a současně je schopná dosáhnout maximální rychlosti až 322 km/h.
Tým Jaguar TCS Racing vstupuje do sezóny 2023 s novou výraznou identitou. Podmanivá paleta barev zahrnuje karbonově černou, saténovou bílou a rafinované zlaté detaily. Asymetrické barevné provedení Jaguaru I-TYPE 6 vytváří dva jedinečné vozy, do kterých usednou jezdci Mitch Evans a Sam Bird. Unikátem v seriálu Formula E je fakt, že sestava jezdců týmu Jaguar zůstává stejná už třetí sezonu v řadě. To přináší cennou konzistenci.
Nová generace vozů šampionátu Formula E bude i nadále pro Jaguar TCS Racing a automobilku Jaguar Land Rover představovat reálnou laboratoř. Tým vyvíjí a inovuje nejmodernější technologie tak, aby uspěl v tomto šampionátu. Získané poznatky ale budou také důležité při vývoji elektrických pohonných jednotek, softwaru a technologií zaměřených na udržitelnost a určených pro sériově vyráběné vozy.
Inovace a technologie vyvinuté pro Jaguar I-TYPE 6 přímo umožní proměnu značky Jaguar, která bude nabízet od roku 2025 plně elektrické, moderní a luxusní automobily. Účast v kategorii motoristického sportu s nulovou produkcí emisí, navíc s celosvětově nejekologičtějším závodním vozem, je ukázkou závazku automobilky Jaguar Land Rover dosáhnout v rámci strategie Reimagine do roku 2039 nulových emisí jak v provozech, tak v dodavatelském řetězci i u produktů.
Jaguar TCS Racing vstupuje do sezony 2023 po nedávném udělení akreditace FIA Three-Star Enivronmental Accreditation. Jedná se o nejvyšší možné hodnocení, které potvrzuje, že tým vykazuje nejlepší postupy ve vztahu k životnímu prostředí a neustále se snaží stávající procesy vylepšovat.
Před nadcházející sezonou byla společnost Wolfspeed potvrzena jako oficiální partner pro výkonové polovodiče. Toto partnerství navazuje na spolupráci společnosti s týmem Jaguar TCS Racing fungující od roku 2017, kdy byla pokroková technologie karbidu křemíku použita pro zlepšení efektivity a výkonu při závodech. Automobilka Jaguar Land Rover zároveň nedávno oznámila strategické partnerství se společností Wolfspeed také při vývoji sériových elektromobilů, které budou využívat polovodiče s touto technologií pro novou generaci měničů. Obě partnerství podporují přenos nových technologií a znalostí ze světa motorsportu na běžné silnice, a to se zvláštním důrazem na účinnost.
Po úspěšné dva roky trvající spolupráci s týmem Jaguar prodlužuje společnost Micro Focus své partnerství coby oficiální technický partner. Do provozu týmu je začleněn její prvotřídní software a služby, jako jsou IDOL a Vertica Analytics Platform. Ty umožňují shromažďovat a zpracovávat obrovské množství dat, vytvářet přesnější předpovědi a dělat během závodů kritická rozhodnutí, což týmu přináší více bodů, pódiových umístění i vítězství.
Společnosti Wolfspeed a Micro Focus se připojují ke stávajícímu portfoliu světových partnerů v čele se společností Tata Consultancy Services (TCS) poskytující IT služby, poradenství a podniková řešení, která i nadále pokračuje coby dlouholetý hlavní sponzor týmu. Kromě toho s Jaguar TCS Racing spolupracují ve snaze dosáhnout co nejlepších výsledků a inovací také společnosti GKN Automotive, Dow nebo Castrol, stejně jako dodavatelé Alpinestars a Uncommon.
Nadcházející sezona bude pro Jaguar první, kdy bude svou úspěšnou technologii hnacího ústrojí dodávat také britskému týmu Envision Racing. Na start závodů seriálu Formula E se tak postaví čtyři vozy vybavené pohonem značky Jaguar.
Tým Jaguar TCS Racing vstoupí do nové sezony 14. ledna 2023 v Mexico City, kdy odstartuje první z celkem sedmnácti závodů pořádaných ve dvanácti městech po celém světě.
Sezona 2022 byla pro Jaguar TCS Racing dosud nejúspěšnější za dobu působení v seriálu Formula E, když tým získal zatím nejvíce bodů a jezdec Mitch Evans skončil v konečném hodnocení šampionátu na druhém místě. Britský tým usilovně pracuje na tom, aby i v nadcházející sezoně opět bojoval o titul mistra světa.
„Den odhalení vozu je pro tým vždy vzrušujícím momentem. Letos to platí více než kdy dříve, protože vstupujeme do éry třetí generace závodů Formula E.
Devátá sezona bude nejnapínavější sezonou tohoto seriálu, které se zúčastníme se zcela novým elektrickým závodním automobilem. Díky práci nového designového týmu se z Jaguaru I-TYPE 6 stalo umělecké dílo, a navíc do kalendáře také přibyla ikonická města.
S naším hlavním partnerem, společností Tata Consultancy Services, a s novými i stávajícími organizacemi máme k dispozici impozantní portfolio partnerů, kdy každý z nich náš tým podporuje a využívá své odborné znalosti k vylepšení příslušných udržitelných technologií.
Před vstupem do naší sedmé sezony v seriálu Formula E jsem přemýšlel o tom, jak dlouhou cestu jsme jako tým ušli. Jaguar TCS Racing musí kromě úspěchu v závodech plnit důležitou roli také mimo závodní okruhy. Je pro nás ctí, že nadále můžeme podporovat přerod Jaguaru na plně elektrickou značku, kterou se stane od roku 2025.
Jsem neskutečně hrdý na to, čeho jsme v poslední sezoně dosáhli. Získali jsme největší počet bodů od našeho vstupu do seriálu Formula E, přesto ale víme, že máme na víc. Jsme tu, abychom bojovali o mistrovský titul. Jsme přesvědčeni o kvalitách nového Jaguaru I-TYPE 6, stejně jako věříme v sílu našeho talentovaného týmu a těšíme se na to, co nám nadcházející sezona přinese,” řekl James Barclay, Jaguar TCS Racing Team Principal.
„Minulá sezona byla mou dosud nejlepší, v pořadí jezdců jsem šampionát dokončil na druhém místě, takže jsme odhodláni dosáhnout v další sezoně ještě lepšího výsledku.
Nový Jaguar I-TYPE 6 nám díky vyššímu výkonu a vyšší rychlosti dává mnohem větší možnosti. Spolu s týmem jsme neúnavně pracovali na tom, abychom je maximálně využili v náš prospěch. Formula E je velmi konkurenční kategorie motorsportu, ale už se nemohu dočkat, až nová sezona v lednu odstartuje a já budu bojovat jak o jezdecký titul, tak o vítězství mezi týmy,“ dodal Mitch Evans, jezdec #9 Jaguar TCS Racing. „Minulá sezona pro mě byla plná vzestupů a pádů, a navíc jsem ji kvůli zranění nemohl dokončit. Po sezoně jsem si odpočinul a vracím se zpět silnější a hladovější po úspěchu celého našeho týmu než kdy dříve. Veškeré naše úsilí jsme soustředili do Jaguaru I-TYPE 6. Opravdu moc se těším, až se vrátím zpět a v mé třetí sezoně s týmem Jaguar všem ukážeme, čeho jsme schopní,“ okomentoval Sam Bird, jezdec #10 Jaguar TCS Racing.