Společnost Volvo Cars hlásí za rok 2022 podíl plně elektrických vozů na celkovém prodeji ve výši 10,9 %

Společnost Volvo Cars hlásí za rok 2022 podíl plně elektrických vozů na celkovém prodeji ve výši 10,9 %

Společnost Volvo Cars dnes zveřejnila informaci, že za celý rok 2022 prodala celkem 615 121 automobilů, což oproti loňskému roku znamená pokles prodeje o 12 %. Nicméně podíl plně elektrických vozů na celkovém prodeji stoupl v roce 2022 oproti předchozím 3,7 % na 10,9 %.

Celkový prodejní výkon společnosti Volvo Cars byl za celý rok negativně ovlivněn problémy v rámci dodavatelského řetězce a také omezeními ve výrobě z důvodu nedostatku komponentů. Roli hrály i čínské lockdowny spojené s onemocněním covid-19. Navzdory všem těmto překážkám zůstala poptávka po vozech Volvo i nadále silná.


Jen v prosinci prodala společnost Volvo Cars po celém světě 72 663 vozů, což oproti stejnému měsíci předchozího roku přestavuje nárůst o 12,8 %.

Podíl modelů Recharge s čistě elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem na celkovém prodeji dosáhl v průběhu prosince 43,8 %. Pokud jde o plně elektrické vozy, jejich podíl na celkovém prodeji byl v prosinci 20,1 %.

Ke konci roku 2022 se mimoto zvýšil počet aktivních uživatelů předplacených služeb, který se oproti stejnému období loňského roku zvedl o 49 %. Za celý rok 2022 také vzrostl počet vozů, které společnost Volvo Cars prodala online: ve srovnání s rokem 2021 došlo k nárůstu o 17 %. Toto zvýšení bylo dáno poptávkou ze strany zákazníků v kombinaci s rozšířením online nabídky na větší počet trhů.

Ve Spojených státech amerických prodala automobilka Volvo v loňském roce celkem 102 038 vozů, což v porovnání s rokem 2021 znamená pokles o 16,5 %. V prosinci pak prodala společnost Volvo Cars na území USA celkem 11 111 vozů, tedy o 6,4 % více než v loňském roce.

V Číně se za celý rok 2022 prodalo 162 322 vozů, což oproti roku 2021 znamená pokles prodeje o 5,4 %. Během prosince prodala společnost Volvo Cars v Číně celkem 16 950 vozů – o 15,8 % více než v loňském roce.

V Evropě došlo při prodání 247 413 vozů k meziročnímu poklesu prodeje o 15,7 %. Nicméně jen v prosinci společnost Volvo Cars v Evropě prodala celkem 33 407 vozů, což je o 17 % více než v loňském roce.

V celosvětovém měřítku se v roce 2022 na pozici nejlépe prodávaného modelu značky stále držel model Volvo XC60, kterého bylo v průběhu loňského roku prodáno celkem 195 338 vozů (2021: 215 635). Po něm následovalo Volvo XC40 s celkovým množství 169 206 prodaných vozů (2021: 201 037), zatímco třetím nejlépe prodávaným modelem bylo Volvo XC90 s 97 130 prodanými vozy (2021: 108 231).