Společnost Volvo Cars si v celosvětovém měřítku i v únoru udržela z hlediska prodeje silnou růstovou tendenci a za první dva měsíce roku zaznamenala ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku zvýšení prodeje o 29,1 %.
Během uvedené doby se prodalo celkem 110 383 vozů Volvo, přičemž společnost hlásí nárůst prodeje v USA, Evropě i Číně. Zvýšení prodeje je dáno probíhajícím zotavováním z pandemie onemocnění covid-19, které je oproti loňskému roku citelně znát především v Číně, solidním prodejním výkonem v USA a zvýšením prodeje ve Švédsku.
Jen za měsíc únor prodala společnost Volvo Cars celkem 50 795 vozů, což je o 27,8 % více než v tomtéž měsíci předchozího roku. Současně se jedná o vůbec nejlepší únorový výsledek automobilky.
Stále větší oblibě se u zákazníků těší modelová řada Recharge, tvořená dobíjecími modely s čistě elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem. Tyto vozy měly na celkovém prodeji vozů Volvo v únoru 26,6% podíl. V Evropě představují vozy Recharge dokonce 44 % celkového objemu prodeje.
V Číně se společnosti Volvo Cars za první dva měsíce roku podařilo prodat celkem 29 243 aut, což v meziročním srovnání znamená zvýšení prodeje o 160,6 %. Tato hodnota svědčí o tom, že se na místním trhu automobilka po loňském zastavení své obchodní činnosti více než zotavila.
V růstovém trendu pokračují v meziročním srovnání i Spojené státy americké, kde se v lednu a únoru prodalo celkem 17 315 vozů, což je o 23,7 % více než ve stejném období loňského roku. Silný nárůst byl dán především poptávkou po luxusních SUV značky, které mají na celkovém prodeji v USA 80% podíl.
V Evropě se v prvních dvou měsících roku 2021 prodalo 48 784 vozů, k čemuž nejvíce přispěla zvyšující se poptávka ve Švédsku. Ve srovnání s loňským rokem se jedná o zvýšení prodeje o 5,5 %.
V České republice letošní prodeje vozů Volvo kontinuálně rostou. V únoru došlo se 192 prodanými vozy ke 24% nárůstu oproti loňskému únoru. Za první dva měsíce roku 2021 vzrostl meziročně prodej dokonce o 46 % (468 nových registrací), přestože celkově český trh s osobními automobily zaznamenal v tomto období oproti předchozímu roku více než 19% propad.
Podrobné informace o prodeji v jednotlivých regionech najdete níže:
2020 | 2021 | Změna | 2020 | 2021 | Změna | |
Evropa | 23 442 | 23 927 | 2,1 % | 46 252 | 48 784 | 5,5 % |
Čína | 1 205 | 10 083 | 736,8 % | 11 220 | 29 243 | 160,6% |
USA | 7 841 | 9 164 | 16,9 % | 13 998 | 17 315 | 23,7 % |
Ostatní | 7 254 | 7 621 | 5,1 % | 14 024 | 15 041 | 7,3 % |
Součet | 39 742 | 50 795 | 27,8 % | 85 494 | 110 383 | 29,1 % |
V únoru se stalo nejprodávanějším modelem Volvo XC40, jehož se v tomto období prodalo celkem 15 818 vozů (2020: 10 266), po něm následovalo Volvo XC60 s celkem 14 463 prodanými kusy (9 774) a Volvo XC90 s 6 808 celkově prodanými jednotkami (4 852).
Zdroj: VCCR