Vozy Range Rover a Range Rover Sport získaly pět hvězd v Euro NCAP

Vozy Range Rover a Range Rover Sport získaly pět hvězd v Euro NCAP
  • Nový Range Rover a Range Rover Sport získaly maximální hodnocení pěti hvězd bezpečnosti Euro NCAP
  • Range Rover získal 87 % za ochranu dětí a Range Rover Sport 85 % za ochranu dospělých cestujících
  • Oba modely získaly hodnocení 82 % v kategorii bezpečnostních asistentů, disponující souborem pokročilých asistenčních systémů pro řidiče (ADAS)
  • Range Rover a Range Rover Sport jsou kvůli vyšší účinnosti a kultivovanosti k dispozici s plug-in hybridní pohonnou jednotkou s prodlouženým dojezdem v elektrickém režimu

Nový Range Rover a Range Rover Sport získaly v nejnovějších bezpečnostních testech Euro NCAP maximální hodnocení pěti hvězd. Tato luxusní SUV čerpají z více než 50 let zkušeností a ze široké škály schopností v jakémkoli terénu, kultivovanosti a bezpečnosti. Tyto nové modely jsou poslední v dlouhé řadě modelů Range Rover, které získaly pětihvězdičkové hodnocení v rámci přísných bezpečnostních protokolů Euro NCAP zavedených v roce 2009.

Oba modely jsou založeny na flexibilní modulární podélné architektuře ze smíšených kovů, která je pevným základem pro nejmodernější asistenční technologie. Ty zajišťují citlivou a kultivovanou jízdu. Karoserie nového Range Roveru, který je k dispozici ve čtyř/pěti a sedmimístném provedení, je až o 50 % tužší než u předchůdce, zatímco karoserie Range Roveru Sport je o 35 % tužší než kdy dříve.

Nejnovější Range Rover získal 87 % za ochranu dětí a 72 % za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu, zatímco Range Rover Sport dosáhl hodnocení 85 % za ochranu dospělých cestujících. Obě SUV získala 82 % v hodnocení bezpečnostních asistentů.

 „Tyto vynikající výsledky v testech Euro NCAP jsou přímým důsledkem tvrdé práce a odbornosti, které se promítají do návrhu, konstrukce a výroby vozů. Více než pět desetiletí kombinují bezpečnost, schopnosti a luxus. Naše silná platforma MLA-Flex využívající kombinaci kovových materiálů poskytuje pevný základ pro soubor špičkových systémů aktivní bezpečnosti, jako je autonomní nouzové brzdění (AEB), které vzájemně v souladu spolupracují na ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. Tyto Range Rovery jsou triumf technologií,“ řekl Thomas Mueller, Executive Director Product Engineering, Jaguar Land Rover.

Vedle systémů aktivní bezpečnosti využívají oba vozy systémy, jejichž cílem je zvýšit bdělost řidiče a snížit možnost rozptýlení jeho pozornosti.

Oba vozy jsou k dispozici také s průkopnickým systémem Cabin Air Purification Pro1, který posouvá kvalitu vzduchu v interiéru na vyšší úroveň. Filtrace PM2,5 a technologie Nanoe X nejenže pomáhá výrazně omezit zápach, bakterie a alergeny, ale také zlepšuje pohodu a bdělost tím, že monitoruje hladinu CO₂ v interiéru a v případě potřeby automaticky přivádí čerstvý vzduch z venku. Vysoká koncentrace CO₂ vede k ospalosti, takže systém proaktivně přispívá k optimální bdělosti řidiče.

Oba modely Range Rover a Range Rover Sport sdílejí řadu pokročilých asistenčních systémů (ADAS) určených k asistenci řidiče a ochraně cestujících, včetně:

  • Autonomous Emergency Braking (AEB) – za pomoci vpředu umístěných radarů a kamer pomáhá systém AEB identifikovat vozidla, chodce a cyklisty jedoucí před vozidlem nebo protijedoucí vozidla či cyklisty v sousedním jízdním pruhu, zatímco vůz odbočuje vlevo nebo vpravo. Systém AEB rozpozná hrozící nebezpečí a začne brzdit, aby minimalizoval závažnost nárazu nebo mu zabránil.
  • Lane Keep Assist – sleduje značení jízdních pruhů a detekuje neúmyslné opuštění jízdního pruhu. Pokud se vozidlo chystá přejet hranici jízdního pruhu, působí na volant síla, která brání přejetí hranice jízdního pruhu.
  • Emergency Lane Keep Assist – pomáhá provádět korekce řízení v případě, že zjistí, že se vozidlo příliš přibližuje k okrajům vozovky a sjíždí do sousedního jízdního pruhu, kde jsou detekována protijedoucí vozidla.
  • 3D Surround Camera a ClearSight Ground View – prostorový kamerový systém poskytuje 3D pohled okolí kolem celého vozidla a při manévrování umí na dotykovém displeji zobrazit několik pohledů současně – řidič tak získá podrobné informace o okolí vozu. Systém ClearSight Ground View umožňuje řidiči sledovat na centrálním dotykovém displeji prostor skrytý přímo před a pod kapotou.
  • Driver Condition Response – zastaví vozidlo a spustí výstražná světla, pokud řidič nereaguje na sérii audio-vizuálních výzev.
  • Rear Collision Monitor s Occupant Protection Assist – využívá přední a zadní radary v rozích karoserie k detekci rizika kolize v okruhu 70 metrů a varuje cestující, vydává zvuková varování a připravuje interiér na možný náraz. V případě potřeby se rozblikají výstražná světla a interiér se na možný náraz připraví přitažením bezpečnostních pásů, posunutím opěrek hlavy dopředu, sklopením sedadel a zavřením oken a panoramatické střechy.
  • Pre-emptive suspension – v případě, že systém varování před čelní srážkou rozpozná riziko kolize, nastavení podvozku se automaticky přepne do dynamického režimu a řidiči tak pomáhá co nejagilnější reakcí v případě nutnosti vyhýbacího manévru.
  • Adaptive Cruise Control a Steering Assist – Adaptivní tempomat udržuje nastavenou cestovní rychlost vozidla. Rychlost vozidla je automaticky snížena, pokud je v jízdním pruhu před vámi detekováno pomaleji jedoucí vozidlo. Asistent řízení pomáhá řidiči drobnými korekcemi řízení udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu.
  • Park Assist – detekuje volná parkovací místa a manévruje s vozidlem do podélných a příčných parkovacích míst. Parkovací asistent během manévru ovládá řízení, akceleraci, řazení a brzdění vozidla.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *