- Vyvážené proporce a působivý, vylepšený vzhled umocněný moderním přístupem k luxusnímu designu
- Důmyslný zakřivený dotykový displej je větší, a navíc hladce integrovaný do nového elegantního interiéru. To snižuje množství odlesků a usnadňuje ovládání
- Range Rover Velar patří mezi nejtišší vozidla ve své třídě* díky systému aktivního potlačení hluku od vozovky v kombinaci s audiosystémem Meridian
- Aktualizace softwaru Over The Air5 pokrývají 80 % řídicích jednotek ve vozidle, včetně Pivi Pro 7, navigace, palubní diagnostiky, podvozku a hnacího ústrojí, bez nutnosti návštěvy prodejce
- Průměrnou denní vzdálenost lze s Range Roverem Velar ujet s nulovými emisemi z výfuku**
- Nová větší lithium-iontová baterie s kapacitou 19,2 kWh nabízí o 21 % vyšší dojezd v čistě elektrickém režimu; až 64 km dle WLTP a emise CO2 se pohybují kolem 38 g/km10
- Pokročilé nové světlomety Pixel LED9 s technologií Dynamic Bend Lighting9 jsou doplněny koncovými svítilnami Super Red LED pro lepší osvětlení vozovky a snížení oslnění
- U provedení interiéru bez využití kůže nakombinovali designéři směs vlny Kvadrat a polyuretanové textilie
- Systém Cabin Air Purification Plus pomáhá prostřednictvím vyspělého systému filtrace kabiny s filtrací PM2,5 a řízení CO2 zajistit čistší vzduch v interiéru
- Nový Range Rover Velar Autobiography umocňuje DNA Range Roveru prostřednictvím propracované výbavy, včetně detailů v barvě Satin Burnished Copper
- Range Rover Velar byl exkluzivně představený na síti TikTok
- Vylepšený Range Rover Velar je možné objednávat již nyní. Předběžné ceny začínají od 1 798 128 Kč
ylepšený Range Rover Velar je ryzí vyjádření moderního luxusu, který se vyznačuje špičkovými technologiemi, typickou vytříbeností vozů Range Rover a výrazným a čistým designem.
Mřížka masky chladiče se snoubí s charakteristickou plovoucí střechou, nepřerušovanou boční linií a zapuštěnými výsuvnými klikami dveří. Nové supertenké světlomety Pixel LED9 přinášejí technicistní vzhled připomínající drahokam a optimalizované osvětlení vozovky, zatímco karoserie je vylepšena nižším zadním nárazníkem a tmavými detaily.
Range Rover Velar byl průkopníkem reduktivního designu vozů Range Rover a v interiéru tento přístup posouvá na vyšší úroveň. Prohnutý skleněný dotykový displej s úhlopříčkou 11,4 palce je integrovaný do středové konzoly a poskytuje okamžité a intuitivní ovládání všech klíčových funkcí vozidla1. Kompletní sada systémů podporuje komfort a pohodu cestujících.
Plug-in hybridní Velar je schopnější a flexibilnější než kdykoli předtím. Díky přepracované baterii má větší dojezd v čistě elektrickém režimu až 64 km10 a na výběr jsou vysoce vyspělé zážehové a vznětové motory s mild-hybridní technologií. Ta zaručuje vyšší kultivovanost a nízkou spotřebu paliva.
Zákazníci mohou vybírat z verzí Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE a Autobiography.
Elektrifikovaný výkon a schopnosti
Vylepšený Range Rover Velar poskytuje vysoký výkon a to včetně plug-in hybridu P400e. Ten je k dispozici spolu s řadou kultivovaných zážehových a vznětových motorů Ingenium, které jsou všechny vybaveny systémem Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV). Tím se zvyšuje hospodárnost a výkon.
Tradiční jízdní komfort vozů Range Rover zajišťuje vylepšený podvozek a jeho nastavení. Na přání dodávané elektronicky řízené pneumatické odpružení díky pokročilému systému Adaptive Dynamics, který plynule mění tlumící síly na každém kole, poskytuje nerušený komfort i na rozbitých cestách a zároveň vyhlazuje nerovnosti.
Vyspělý hybrid P400e nabízí to nejlepší ze všech světů, neboť kombinuje elektromotor o výkonu 105 kW se zážehovým motorem Ingenium. Vyváženost jízdy v čistě elektrickém režimu a výkonu zážehového motoru znamená, že Range Rover Velar P400e je ideální pro krátké jízdy po městě i delší cesty. Očekávaný reálný dojezd činí přibližně 50 km12, což je dost na to, aby průměrná denní vzdálenost ujetá vozem Range Rover Velar mohla být absolvována s nulovými emisemi z výfuku. Pro delší cesty poskytuje plug-in hybridní pohonná jednotka kombinovaný reálný dojezd na benzin a elektřinu684 km14.
Čistě na elektřinu lze ujet až 64 km, přičemž celkové emise CO2 dle WLTP se pohybují 38 g/km a spotřeba paliva je 1,6 l/100 km. Dojezd v čistě elektrickém režimu byl díky větší baterii s kapacitou 19,2 kWh z předchozích 53 km navýšený o 21 %.10
Díky kombinovanému výkonu 404 koní a točivým momentem 640 Nm z dvoulitrového zážehového čtyřválcového motoru Ingenium o výkonu 300 koní a elektromotoru o výkonu 105 kW, je P400e schopen zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 209 km/h. V čistě elektrickém režimu umí jet rychlostí až 140 km/h.10
P400e je jeden z mála plug-in hybridů schopných rychlého nabíjení stejnosměrným proudem, přičemž nabití z nuly na 80 % je mimo domov za pomoci 50kW nabíječky možné již za 30 minut. Doma jej můžete pomocí 7kW nabíječky se střídavým proudem nabít z nuly na 100 % přibližně za dvě a půl hodiny.
Nejnovější generace zážehových a vznětových motorů Ingenium je k dispozici s 48 V systémem MHEV pro vyšší účinnost a dodávku energie, který využívá integrovaný startér-generátor s řemenem (BiSG) pro získávání energie obvykle ztracené při zpomalování. Ta je ukládána do 48voltové lithium-iontové baterie pod zavazadlovým prostorem vzadu. Tuto energii znovu využívá jako pomoc při akceleraci a zároveň přináší kultivovanější a citlivější fungování stop-start systému.
Zážehový řadový šestiválcový motor Ingenium o objemu 3,0 litru je k dispozici pod označením P400 a poskytuje výkon 400 koní a točivý moment 550 Nm, zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy a emise CO2 od 219 g/km.10
Čtyřválcový motor o objemu 2,0 litru je nyní vybaven novou osmistupňovou samočinnou převodovkou s plynulejším řazením. P250 nabízí výkon 250 koní a točivý moment 365 Nm, zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,5 sekundy, emise CO2 od 211 g/km a spotřebu paliva od 9,3 l/100 km.10
Vznětový řadový šestiválcový motor D300 o objemu 3,0 litru poskytuje výkon 300 koní a točivý moment 650 Nm, což zaručuje vysokou výkonnost a zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. Motor je vybaven sekvenčním přeplňováním turbodmychadly a vyspělým systémem následné úpravy výfukových plynů s emisemi CO2 od 188 g/km a spotřebou paliva 7,2 l/100 km.10
Vznětový čtyřválcový motor Ingenium D200 o objemu 2,0 litru dosahuje výkonu 204 koní, emisí CO2 od 168 g/km* a spotřeby paliva 6,4 l/100 km.10
Motorizace Range Roveru Velar:
Hybrid
- P400e – 404 koní, 2,0 litru, 4 válce, benzin, PHEV, 640 Nm při 1500-4400 min-1, 8AT, AWD
Petrol
- P250 – 250 koní, 2,0 litru, 4 válce, benzin, 365 Nm při 1300-4500 min-1, 8AT, AWD
- P340 – 340 koní, 3,0 litru, 6 válců, benzin, MHEV, 480 Nm 1500-4500 min-1, 8AT, AWD
- P400 – 400 koní, 3,0 litru, 6 válců, benzin, MHEV, 550 Nm 2000-5000 min-1, 8AT, AWD
Diesel
- D200 – 204 koní, 2,0 litru, 4 válce, diesel, MHEV, 430 Nm 1750-2500 min-1, 8AT, AWD
- D300 – 300 PS, 3,0 litru, 6 válců, diesel, MHEV, 650 Nm 1500-2500 min-1, 8AT, AWD
Systém Adaptive Dynamics je standardní výbavou všech verzí se šestiválcovým motorem a PHEV, stejně jako všech čtyřválcových verzí v provedení Dynamic HSE, a zajišťuje optimalizaci tuhosti odpružení podle jízdních podmínek. Tím zlepšuje jízdní komfort a ovladatelnost. K dispozici je dokonce specifická kalibrace pro jízdu v terénu. Vyspělý podvozek, včetně elektronicky řízeného pneumatického odpružení, systémů Adaptive Dynamics a Configurabe Dynamics, zajišťují výjimečnou výkonnost a agilitu na silnici.
Range Rover díky inteligentnímu systému pohonu všech kol (AWD) s rozdělením točivého momentu dle potřeby zaručuje špičkové výkony v terénu. Tento sytém zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu podle aktuálních podmínek, ať už jde o dynamickou jízdu na silnici, nebo rozjezd z místa na kluzkém povrchu.
Systém Terrain Response 2 je dostupný prostřednictvím systému Pivi Pro7 a umožňuje řidiči upravit nastavení vozidla podle jízdních podmínek, přičemž na výběr jsou režimy eko, komfort, tráva-štěrk-sníh, bláto-vyježděné koleje, písek nebo dynamické a automatické nastavení. Každý režim mění nastavení motoru, převodovky, systému pohonu všech kol, odpružení a systému kontroly stability pro dosažení optimální trakce a vyrovnanost.