Úvod - Novinky - Limitovaná edice Defenderu V8 inspirovaná Land Roverem Winstona Churchilla

Limitovaná edice Defenderu V8 inspirovaná Land Roverem Winstona Churchilla

  • Classic Defender V8 Churchill Edition je poctou UKE 80, Land Roveru Series I z roku 1954, který kdysi patřil ctěnému britskému premiérovi Siru Winstonovi Churchillovi
  • Limitovaná edice deseti vozů je charakterizována bronzově zelenou karoserií, ocelovými koly ve stejném odstínu, pozinkovanými doplňky karoserie a luxusní semi-anilinovou kůží Bridge of Weir v barvě Bottle Green
  • Classic Defender V8 Churchill Edition bude vyroben na zakázku – s možností výběru mezi variantami 90 nebo 110 Station Wagon anebo 90 Soft Top
  • Každý Classic Defender V8 je kompletně přestavěn a přepracován s ohledem na komfort a výkonnost, vybaven pětilitrovým V8 Land Rover o výkonu 405 koní a osmistupňovou samočinnou převodovkou
  • Objednejte si svůj Classic Defender V8 postavený na míru v Land Rover Classic:
    www.landrover.com/classic, v Jaguar Land Rover Classic Germany na +49 2054 939 870, classic.germany@jaguarlandrover.com

Nejnovější limitovaná edice Works Bespoke od Land Rover Classic čerpá inspiraci z privátního Land Roveru Series I Sira Winstona Churchilla, který mu byl darován v roce 1954. Classic Defender V8 Churchill Edition bude vyroben pouze v deseti exemplářích.

Z iniciativy autorizovaného prodejce Classic Emil Frey, který vlastní původní Churchill Series I s registrační značkou „UKE 80“, a který jej zároveň výhradně nabízí k prodeji, vznikla edice Churchill Edition. Ta představuje úroveň personalizace, kterou mají klienti Land Rover Classic k dispozici prostřednictvím programu Works Bespoke pro Classic Defender V8.

Classic Defender V8 Churchill Edition je charakterizován karoserií v barvě Bronze Green, kterou odborníci z Classic Works pečlivě sladili s barvou původního vozu. Hluboká a sytá barva s bohatou tradicí je použita také na 16“ vysoce odolných ocelových kolech a na detailech v interiéru, včetně obložení středové konzole.

Nechybí ani pozinkovaný přední nárazník a klasická mřížka chladiče, ani typický matný černý rámeček světlometů inspirovaný umístěním přední registrační značky na ikonickém terénním voze Winstona Churchilla. Mezi další detaily patří nápis UKE 80 na předních blatnících a speciální emblémy na zádi doplněné o nelakované pozinkované kryty karoserie.

Interiér je čalouněn semi-anilinovou kůží Bridge of Weir v barvě Bottle Green, která sahá až k madlům pro spolujezdce, kombinovanou s koženým obložením a stropnicí v odstínu Windsor Ebony. V palubní desce se pak nacházejí hodiny v jedinečném designu s modrým ciferníkem a červeným pruhem – inspirované šampaňským Pol Roger Sir Winston Churchill.

„Classic Defender V8 Churchill Edition je fantastický příklad toho, čeho je možné dosáhnout, když se spojí představy zákazníka s řemeslným umem a smyslem pro detail odborníků Land Rover Classic. Naši odborníci z Works Bespoke jemně zachytili podstatu ikonického Land Roveru Winstona Churchilla z roku 1954 a vytvořili vozy této exkluzivní limitované edice,“ řekl Dominic Elms, generální ředitel Jaguar Land Rover Classic.

Land Rover Series I Sira Winstona Churchilla z roku 1954 

Land Rover Series I s rozvorem 86 palců z roku 1954 byl původně darován Winstonovi Churchillovi v jeho sídle Chartwell Estate dne 30. listopadu 1954 k oslavě jeho 80. narozenin. Byl vybaven speciálními úpravami na straně spolujezdce, protože jeho primární účel bylo vozit Winstona Churchilla po jeho panství. Mezi tyto úpravy patřilo širší sedadlo se sklopnou středovou loketní opěrkou, vyhřívání prostoru pro nohy a přídavné, kůží potažené madlo.

Series I zůstala na panství Chartwell až do smrti Winstona Churchilla v lednu 1965, poté byla předána jeho zeťovi, ctihodnému A. C. Soamesovi C.B.E., členu parlamentu. V rodině zůstala až do roku 1973, kdy ji koupil její současný majitel ze Švýcarska. Vozidlo bylo poté restaurováno a převedeno do Emil Frey Classics Museum v Safenwilu ve Švýcarsku, kde se nachází dodnes.

Odborníci z Land Rover Classic se byli na UKE 80 podívat, aby se plně ponořili do dobových detailů originálu a mohli si být jisti, že každý aspekt vozu bude odpovídat svému vzoru. Tým analyzoval lak, aby zajistil, že barva bude dokonale reprodukována tak, aby připomínala původní bronzově zelenou. Byly rovněž odebrány vzorky původního obložení interiéru, aby bylo zajištěno, že má semi-anilinová kůže Bridge of Weir v barvě Bottle Green dokonalý odstín.

Vedle karosářských variant 90 a 110 Station Wagon je Churchill Edition k dispozici rovněž ve variantě s plátěnou střechou. Soft Top je vybaven na míru vytvořenou plátěnou střechou, která perfektně přiléhá a je inspirována střechou posledního „klasického“ Defenderu vyrobeného v Solihullu v roce 2016. Boční a zadní části lze rozepnout a srolovat. Land Rover Classic přidal další upevňovací body, aby plátno zůstalo napnuté i při vysokých rychlostech na dálnici.

Uvedení edice Churchill navazuje na představení variant 90 a 110 Station Wagon a 90 Soft Top u Classic Defenderu V8, které jsou všechny zákazníkům k dispozici v programu Works Bespoke k zakázkovým úpravám podle jejich vlastních specifikací.

V rámci programu Works Bespoke může tým specialistů Land Rover Classic Works vytvořit skutečně od základu na zakázku postavené vozy, včetně jedinečných doplňků a příslušenství inspirovaných konkrétními nebo významnými historickými Land Rovery. Ať už je vůz určen pro ježdění na venkovském sídle, u moře nebo v ulicích města, Land Rover Classic dokáže splnit sen o terénním voze každého klienta.

Všechny vozy Classic Defender V8 jsou výhradně poháněny originálním zážehovým motorem Land Rover V8 o objemu 5,0 litru s výkonem 405 koní a točivým momentem 515 Nm, který je spojen s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF a s lehkostí zajišťuje výkonnost a odezvu.

Každý exemplář je během stovek hodin pečlivé a promyšlené práce Land Rover Classic do detailu restaurován, přepracován a vylepšen, přičemž vychází z vozu vyrobeného v letech 2012 až 2016, a vzniká tak vůz s jedinečnou kombinací dlouhé životnosti, síly, luxusu a terénních schopností. Jízdní vlastnosti na silnici jsou dále vylepšeny díky komplexně upravenému systému odpružení s na míru navrženými pružinami Eibach a tlumiči Bilstein, přepracovanými zkrutnými stabilizátory, upraveným systémem kuličkového řízení a vylepšeným brzdovým systémem Alcon.

Součástí modernizace Land Rover Classic je multimediální systém Classic, kterým je vybaven každý Classic Defender V8. Nabízí moderní funkce, jako je navigace, DAB rádio a Bluetooth v kombinaci s klasickým vzhledem, který je plně integrován do palubní desky a středové konzole.

Kromě servisního centra Classic Works v globálním sídle Land Rover Classic ve Velké Británii a specializovaného zařízení Land Rover Classic v Essen-Kettwigu v Německu může Emil Frey poskytovat kompletní poprodejní podporu pro historické modely, včetně Classic Defenderu V8, ve svém vlajkovém prodejním místě v Mnichově.

TECHNICKÁ DATACLASSIC DEFENDER V8 CHURCHILL EDITION
MOTOR & PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Objem motoru4999 cm3
Typatmosférický zážehový V8 (EU5)
Výkon405 k při 6000 min-1
Točivý moment515 Nm při 5000 min-1
Převodové ústrojíosmistupňová samočinná převodovka s pákovým voličem, pohon všech kol, redukční převodovka, vysoce odolný přední a zadní diferenciál, středový diferenciál s proměnným rozdělením točivého momentu
PODVOZEK
Zavěšení kolvpředu: pevná náprava, vinuté pružiny Eibach, teleskopické tlumiče Bilstein, panhardská tyč a ramena Radius, zkrutný stabilizátor Eibach
vzadu: pevná náprava, vinuté pružiny Eibach, teleskopické tlumiče Bilstein, A-rám a vlečená ramena, zkrutný stabilizátor Eibach
Brzdy vpředučtyřpístkové třmeny Alcon, kotouče o průměru 335 mm​
Brzdy vzadučtyřpístkové třmeny Alcon, kotouče o průměru 330 mm​
Disky a pneumatiky16“ vysoce odolné ocelové disky, pneumatiky do blátivého terénu
ŘízeníKuličkové s posilovačem
VÝKONY & HOSPODÁRNOST
0–100 km/h5,9 s (90) / 6,1 s (110) odhad
Maximální rychlost170 km/h

HISTORIE DEFENDERU S V8

  • V8 v modelu Land Rover Defender a jeho předchůdcích byl poprvé použit v roce 1979 v Series III Stage 1 V8. Karburátorový V8 Rover o objemu 3,5 litru disponoval výkonem 90 koní.
  • Land Rover 110 z roku 1983 a 90 z roku 1984 byly osazeny stejným V8 Rover o objemu 3,5 litru jako Series III Stage 1 V8, ale v provedení s výkonem 113 koní, který byl od roku 1987 zvýšen na 135 koní. 
  • Ve specifikaci pro Severní Ameriku (NAS) byl výhradně do provedení Defender 90 a 110 od roku 1992 montován V8 Rover o objemu 3,9 litru se vstřikováním paliva, výkonem 182 koní a čtyřstupňovou samočinnou převodovkou.
  • V roce 1998 byl do limitované série Defender 90 50th Anniversary montován V8 o objemu 4,0 litru se vstřikováním paliva a výkonem 190 koní původem ze druhé generace Range Roveru. Kombinován byl se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou.
  • Defender Works V8 z roku 2018 s atmosférickým V8 o objemu 5,0 litru se stal prvním oficiálním Land Roverem Defender s V8 od roku 1998.
  • Mezi další edice Land Roveru Classic Defender V8 patří varianty Islay, Trophy a Trophy II.