Tým Defender Rally odhalil zcela nový Defender Dakar D7X-R – vůz, který už v lednu 2026 absolvuje svůj první start na legendární Rallye Dakar a následně také celou sezónu mistrovství světa v dálkových soutěžích W2RC.
Sériový základ, extrémní odolnost
Závodní speciál vychází z produkčního Defenderu OCTA a splňuje nové předpisy kategorie Stock FIA. Zachovává tak robustní hliníkovou karoserii D7x, osmistupňovou převodovku a výkonný 4,4litrový twin-turbo V8, který poběží na pokročilé udržitelné palivo.
Pro extrémní pouštní etapy však dostal řadu úprav – širší rozchod kol, větší světlou výšku, nový systém tlumení Bilstein, posílené chlazení a speciální palivovou nádrž o objemu 550 litrů. Vše bylo testováno v nejdrsnějších podmínkách tak, aby vůz zvládl tisíce závodních kilometrů v extrémním terénu.
Design inspirovaný Dakarem
Nové závodní provedení Geopalette čerpá inspiraci z pouštních odstínů – písku, kamene i vzácné vody.
Vše doplňuje výrazná silueta Defenderu, která i ve své závodní podobě nezapře DNA verze OCTA.
Tým světových šampionů
Za volantem Defenderu Dakar D7X-R se představí trojice špičkových jezdců:
-
Stéphane Peterhansel – 14násobný vítěz Rallye Dakar
-
Rokas Baciuška – šampion rally-raid kategorií
-
Sara Price – přední závodnice a americká off-road hvězda
První ostrý start proběhne 3. ledna 2026 v Saúdské Arábii.
Postaveno v Nitře
Všechny soutěžní vozy vznikly přímo na montážní lince Defenderu v Nitře na Slovensku, což podtrhuje blízkou vazbu na sériovou výrobu.
Technologický náskok
Defender Dakar D7X-R přináší i několik novinek:
-
Flight Mode – inteligentní řízení výkonu při skocích
-
závodní brzdová soustava se 6pístkovými třmeny
-
navigace a digitální kokpit podle předpisů FIA
-
závodní bezpečnostní rám, 3 rezervy a integrované hydraulické zvedáky
Po více než 6000 km testů je tým Defender Rally připraven na jeden z nejtěžších závodů planety.