Společnost Volvo Cars dosáhla při 708 716 prodaných vozech v roce 2023 nového rekordu v globálním prodeji a současně také 15% meziročního zvýšení oproti kompletnímu roku 2022.
Zatím nejvyšší prodejní rekord jasně dokazuje, že společnost Volvo Cars nabízí silné elektrifikované portfolio, navíc v kombinaci se stabilnějším dodavatelským řetězcem.
Společnost Volvo Cars mimoto zaznamenala výrazný nárůst prodeje svých elektrifikovaných vozů.
V loňském roce se jí podařilo prodat 113 419 plně elektrických vozů, což ve srovnání s rokem 2022 znamená nárůst o 70 %. Plug-in hybridních vozů se prodalo celkem 152 561, což je oproti roku 2022 o 10 % více. Plně elektrické vozy prodané během roku 2023 tvořily celkem 16 % z celkového prodeje všech vozů Volvo v daném roce.
Jen v prosinci prodala společnost Volvo Cars po celém světě dohromady 76 015 vozů, což znamená ve srovnání s prosincem předchozího roku zvýšení o 5 %.
V Evropě se během roku 2023 prodalo celkem 294 794 vozů. Ve srovnání s rokem 2022 je to o 19 % více. Vozy Volvo řady Recharge s plně elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem představovaly v loňském roce 59 % všech vozů prodaných v tomto regionu.
Český trh zaznamenal ještě větší procentuální nárůst prodejů – oproti roku 2022 o 31 %. Z celkově prodaných 3 195 vozů bylo 118 plně elektrických (10% nárůst oproti roku 2022) a 498 s plug-in hybridním pohonem (101% nárůst oproti 2022), což je ve srovnání s předchozím rokem o 74 % více prodaných modelů Volvo řady Recharge v rámci domácího trhu.
V USA se v roce 2023 prodalo celkem 128 701 vozů, to v porovnání s rokem 2022 představuje nárůst o 26 %. Vozů řady Recharge se zde v rámci meziročního srovnání prodalo o 28 % více, přičemž tvořily také 28 % všech vozů Volvo prodaných v průběhu roku v USA.
V Číně prodej ve srovnání s rokem 2022 stoupl o 5 %, což znamená, že se v roce 2023 prodalo celkem 170 091 vozů. V období od ledna do prosince stoupl celkový prodej vozů Recharge o 26 %.
Nejprodávanějším modelem roku 2023 se stalo Volvo XC60, jehož prodej se vyšplhal na 228 646 vozů (2022: 195 338), po něm následovalo Volvo XC40, kterého se prodalo celkem 200 670 jednotek (2022: 169 206), zatímco třetí příčky dosáhlo Volvo XC90 s celkem prodanými 107 549 vozy (2022: 97 130).
Prosinec | Prosinec | Leden–prosinec | Leden–prosinec | |||
2023 | 2022 | Změna | 2023 | 2022 | Změna | |
Evropa | 34 726 | 33 407 | 4 % | 294 794 | 247 413 | 19 % |
Recharge | 18 933 | 22 661 | -17 % | 172 575 | 135 714 | 27 % |
– plně elektrické | 8 920 | 10 579 | -16 % | 75 476 | 45 690 | 65 % |
– plug-in hybridy | 10 013 | 12 082 | -17 % | 97 099 | 90 024 | 8 % |
Česká republika | 532 | 421 | 26% | 3 195 | 2 432 | 31 % |
Recharge | 88 | 42 | 109% | 616 | 355 | 74 % |
– plně elektrické | 20 | 8 | 150% | 118 | 107 | 10 % |
– Plug-in hybridy | 68 | 34 | 100% | 468 | 248 | 101 % |
Čína | 15 944 | 16 950 | -6 % | 170 091 | 162 322 | 5 % |
Recharge | 1 715 | 1 933 | -11 % | 15 356 | 12 215 | 26 % |
– plně elektrické | 249 | 777 | -68 % | 3 281 | 2 999 | 9 % |
– plug-in hybridy | 1 466 | 1 156 | 27 % | 12 075 | 9 216 | 31 % |
USA | 13 609 | 11 111 | 23 % | 128 701 | 102 038 | 26 % |
Recharge | 3 232 | 3 202 | 1 % | 35 657 | 27 909 | 28 % |
– plně elektrické | 686 | 1 132 | -39 % | 13 609 | 7 308 | 86 % |
– plug-in hybridy | 2 546 | 2 070 | 23 % | 22 048 | 20 601 | 7 % |
Ostatní | 11 736 | 11 195 | 5 % | 115 130 | 103 348 | 11 % |
Recharge | 4 581 | 4 030 | 14 % | 42 392 | 29 514 | 44 % |
– plně elektrické | 2 415 | 2 100 | 15 % | 21 053 | 10 752 | 96 % |
– plug-in hybridy | 2 166 | 1 930 | 12 % | 21 339 | 18 762 | 14 % |
Zdroj: VCCR