Globální prodej automobilky Volvo Cars v květnu vzrostl o 43 %

Globální prodej automobilky Volvo Cars v květnu vzrostl o 43 %

V květnu vzrostl prodej společnosti Volvo Cars oproti stejnému měsíci loňského roku o 43 %, což znamená, že se švédské automobilce daří dosahovat nepřetržitého růstu již jedenáctý měsíc.

V květnu prodala společnost Volvo Cars celkem 64 111 vozů, zatímco ve stejném období loňského roku bylo prodáno 44 830 jejích vozů. Zvýšení prodeje bylo podpořeno především silnou poptávkou v USA a v Evropě v kombinaci se zotavováním z pandemie covidu-19, která v loňském roce vedla k radikálnímu snížení prodeje. V Číně, kde se růstová tendence obnovila již někdy touto dobou loňského roku, hlásí společnost stabilní růst 11,7 %.

V období od ledna do května bylo prodáno celkem 312 533 vozů Volvo, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 49,9 %.

V průběhu května společnost Volvo Cars v Evropě zaznamenala pokračující silný zájem o řadu modelů Recharge s možností dobíjení, tedy s elektrickým nebo pluginhybridním pohonem. Tyto modely si v uvedeném regionu ukrojily 40% podíl z celkového prodeje. Modely Recharge následovaly silný prodejní nárůst i na území USA, kde v rámci celkového prodeje zabraly podíl 20,8 %. V globálním měřítku představují vozy Recharge 23,7 % z celkového objemu prodeje.

V USA se prodej ve srovnání s květnem minulého roku zvýšil o 38,9 %, přičemž zde byl největší zájem o modely XC90 a XC60. Celkem se zde letos v dubnu prodalo 13 221 vozů, zatímco v roce 2020 to díky nařízení o omezení vzájemného kontaktu, které bylo v mnoha státech zavedeno, bylo 9 519 vozů.

V Evropě stoupl počet prodaných vozů v dubnu na 24 761, což v meziročním srovnání znamená zvýšení o 65,1 %. K tomuto nárůstu přispěly především trhy, které se začaly postupně zotavovat z loňských lockdownů plynoucích z pandemie.

V České republice byl květnový prodej ve srovnání s loňským květnem o 101 % vyšší, za období od ledna do května 2021 vzrostl prodej oproti stejnému období loňského roku o 48,5 %. Tržní podíl v ČR za 5 měsíců představuje 1,23 %.

Čína, která představuje největší trh společnosti Volvo Cars, hlásí v květnu celkem 16 895 prodaných vozidel, čímž se tento měsíc stává již 14. měsícem růstu v řadě. Zvýšení prodeje zde bylo dáno především značnou poptávkou po lokálně montovaných modelech XC60 a S90.