Příští generace čistě elektrických vozů Volvo bude standardně vybavena technologií LiDAR a superpočítačem řízeným umělou inteligencí, které pomohou zachraňovat lidské životy

Příští generace čistě elektrických vozů Volvo bude standardně vybavena technologií LiDAR a superpočítačem řízeným umělou inteligencí, které pomohou zachraňovat lidské životy

Připravované plně elektrické vlajkové SUV automobilky Volvo Cars bude ve standardu vybaveno bezpečnostní technologií představující špičku v rámci daného průmyslového odvětví. Smyslem je přispět k záchraně dalších životů, protože prostřednictvím této technologie Volvo Cars nastaví nový standard pro automobilovou bezpečnost.

Sensors on electric successor to XC90 – Ultrasonics

Plně elektrický nástupce modelu Volvo XC90, jehož odhalení je plánováno na rok 2022, bude standardně vybaven nejmodernějšími senzory včetně technologie LiDAR, vyvinuté ve spolupráci se společností Luminar, a také počítačem pro autonomní řízení fungujícím na základě čipového systému NVIDIA DRIVE Orin™.

Prostřednictvím kombinace tohoto nejmodernějšího hardwaru se softwarem společností Volvo, Zenseact a Luminar pro příští generaci technologie na předcházení kolizím, která si již získala dobré jméno, chce automobilka vytvořit novou sadu bezpečnostních technologií, které jí pomohou snížit počet smrtelných zranění a dopravních nehod.

„Společnost Volvo Cars byla vždy lídrem v oblasti bezpečnosti. A nyní definuje novou úroveň automobilové bezpečnosti,“ uvedl generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Protože bude tento hardware součástí standardní výbavy, umožní nám na základě vzdáleného přístupu průběžně vylepšovat bezpečnostní funkce a zavádět pokročilé systémy autonomního řízení, což posílí naši vedoucí pozici v oblasti bezpečnosti.“

S pomocí nové sady bezpečnostních technologií chce společnost Volvo Cars snížit množství dopravních nehod, přičemž očekává, že se celý proces dále urychlí díky softwarovým aktualizacím prostřednictvím vzdáleného přístupu. Nové technologie jsou mimoto navrženy, aby řešily konkrétně ty dopravní situace, v rámci nichž dnes dochází ke zbývajícím druhům těžkých a smrtelných zranění.

„Naším dlouhodobým cílem v rámci naší ambice vyrábět stále bezpečnější vozidla je dosáhnout nulového počtu dopravních nehod a kompletně předcházet autohaváriím,“ uvedl Henrik Green, technický ředitel společnosti. „Očekáváme, že s průběžným zdokonalováním naší bezpečnostní technologie prostřednictvím aktualizací na základě vzdáleného přístupu budou dopravní nehody stále vzácnějším jevem, a doufáme, že se nám podaří zachránit další životy.“

Automobilka předpokládá, že po svém zavedení bude tato technologie dále zrát a její funkce se budou rozšiřovat, aby vůz mohl lidskému řidiči optimálně asistovat a v kritických situacích vylepšovat jeho schopnosti. Zatímco předchozí generace technologií do značné míry spoléhaly na varování řidiče před potenciálními bezprostředními hrozbami, uvedená nová bezpečnostní technologie bude v zájmu předcházení kolizím postupem doby v případě potřeby stále častěji sama zasahovat.

Ačkoli hlavní prioritou společnosti Volvo Cars i nadále zůstávají záchrana životů a předcházení dopravním nehodám, potenciální přidanou hodnotu vidí automobilka také v nižších nákladech na pojištění, protože jsou dopravní nehody vozů Volvo stále vzácnější. Standardní součástí plně elektrických vozů Volvo je také balíček Care zahrnující pojistné krytí (pokud je tato možnost na daném trhu dostupná).

Sensors on electric successor to XC90 – LiDAR

Kromě sady senzorů a počítače s umělou inteligencí bude připravovaná vlajková loď Volvo vybavena také záložními systémy pro klíčové funkce, jako jsou řízení a brzdění. Díky tomu bude hardware připraven na bezpečnou autonomní jízdu bez dohledu řidiče hned, jak bude k dispozici.

Uvedené záložní systémy umožní společně s technologií LiDAR, počítačem a softwarem fungování systému Highway Pilot, který byl vyvinut přímo automobilkou Volvo Cars a společností Zenseact, která má na starosti vývoj softwaru pro autonomní řízení vozů Volvo. Na přání dostupný systém Highway Pilot, který představuje funkci autonomního řízení určenou pro dálniční prostředí, bude zákazníkům aktivován po prověření jeho bezpečnosti a po tom, co bude jeho provoz v daných zemích a za daných podmínek zlegalizován.

V předchozí části letošního roku představila společnost Volvo Cars technologii NVIDIA pro centralizaci počítačových funkcí. Díky hlavnímu počítači a počítači pro autonomní řízení, které oba fungují na základě technologie NVIDIA, budou dané vozy nabízet vyšší míru bezpečnosti, osobnější uživatelský zážitek a udržitelnější jízdu. Mimoto se budou díky aktualizacím na základě vzdáleného přístupu ve všech zmíněných aspektech stále zdokonalovat. V neposlední řadě budou nabízet dostatečný počítačový výkon na to, aby se vůz mohl rozhlížet prostřednictvím technologie LiDAR a současně zpracovávat zaznamenané informace.

Nová bezpečnostní technologie demonstruje víru automobilky Volvo Cars ve spolupráci s technologickými lídry, jakými jsou společnosti Luminar, NVIDIA a Zenseact, jejímž důvodem je touha nabízet zákazníkům ta nejlepší a nebezpečnější možná auta. Tato a další partnerství zajišťují společnosti Volvo Cars technologickou základnu k tomu, aby se stala jednou z nejrychleji se vyvíjejících společností v překotně se měnícím průmyslovém odvětví.

Bližší informace o svých budoucích technologických plánech odhalí automobilka Volvo Cars v rámci události Volvo Cars Tech Moment, která se bude konat 30. června.

Zdroj:vccr